یادداشتهای طلبه‌ی امروزی

حرفها و صحبتهای یک طلبه‌ی نسل نو

یادداشتهای طلبه‌ی امروزی

حرفها و صحبتهای یک طلبه‌ی نسل نو

توجه به یک انتقاد و اعتراض

 

 سلام به همه ی  بزرگوارانی که قابل می دونند،به این کلبه ی محقر تشریف می آرند و

 

 با نظرات و انتقادات خودشون زینت بخش محفل میشند!ازهمه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی این عزیزان قدردانی

 

 می کنم و امیدوارم بتونم سپاسگزار محبت هاشون باشم.

 

                 چند وقت قبل یکی از بزرگواران در بخش نظرات این وبلاگ

 

 انتقاد،اعتراض و پیشنهادی رو بیان کردند که مناسب دیدم درباره اش کمی صحبت

 

 داشته باشم و جوانب مختلفشو بررسی کنم؛چون به هر ترتیب، وقت گذاشته ، شهامت

 

 به خرج داده ، اومده حرف دلشو زده و من هم به طور متقابل برای تشکر از این

 

 قضیه که بنده رو  سنگ صبور خویش دانسته وظیفه دارم به دور از تعصب و

 

 یک سو نگری به سوالات ایشون پاسخ بگم.

 

               می خوام مطلب بعدی وب نوشته هامو اختصاص بدم به پاسخ به این

 

 سوال،اما قبل از اون دوست دارم از نظرات و دیدگاه های سایر دوستان در این باره

 

 آگاه بشم.توجه داشته باشین هدفم غوغا و ...نیست بلکه فقط می خوام دیدگاه ایشون رو

 

 در بوته ی محک و ارزیابی وبلاگ نویسان و وبگردانی  قرار بدم که به اینجا

 

 تشریف میارند.

               مطلب زیر را که نوشته ی ایشونه مطالعه کنین و دیدگاهها و نظرات

 شخصی خودتونو بیان کنین.خواهش می کنم رو دوروایستی نکنین و حرف دلتونو

 بزنین، هرچی دلتون می خواد و عقیده ی شخصیتونه همونو بگین!

 

             نویسنده:عبد خدا

             سلام.


            آدرس وبلاگتون را از توی چلچراغ پیدا کردم. چون ادعا کرده بودید که

 

 نگاهتون نقادانه است خواستم چند کلامی عرض کنم. بنده سالهای طولانی اوائل

 

 انقلاب را دمخور شما طلبه ها بودم. راستشو بخواهید این شریعتی بود که پلی شد

 

 میان من و شما و این بود که همه دوران جوونیم را به پای وعده و وعید شما و بزرگتر

 

 از شما گذاشتم. زیاد ناراحت عمر رفته نیستم که هر چه بود از سر عقیده بود و ایمان

 

 به اصلاح وضع مملکتی که فکر میکردیم خرابه و میخواستیم آبادترش کنیم. اما

 

 افسوس که سه دهه بعد می فهمیم که چقدر ما ساده و عامی بودیم و شما عالم!! همون

 

 عوامی که شما ما را برابر انعام و الاغ میدونستید و میدونید. میفرمایید طلبه امروزی

 

 هستید. ایآ حاضرید حقایق جامعه امروزی که شما پس از سه دهه درست کرده اید را

 

 بپذیرید یا هر کدام را به نوعی با انواع وسواس خناس توجیه میفرمایید. شما به منی

 

 که عمری را در پی شما دویدم بگویید که به کدام دستاوردتان مینازید؟ من سیاه بین

 

 نیستم و برعکس بسیار خوشبینم. اما یک مقایسه ساده اوضاع امروز با سه دهه قبل

 

 این حقیقت دردناک را آشکار میکند که نه در امور دنیوی و نه آنچنانکه تبلیغ میکنید

 

 در امور معنوی دستاوردی داشته اید که هیچ، بسیاری از داشته های این مملکت را

 

 هم ریشه کن کردید. امروز من ایرانی باید با شرم و خجالت و تغییر نام و قیافه پای به

 

  خارج مرزها بگذارم در حالی که ایرانی دیروز وجودش اعتبار و عزت بود. امروز

 

 من ایرانی با گردنی کج و مستاصل از مستشار چینی و بلاروسی و روسی ذلیلانه امر

 

  و نهی میشنوم و کالاهای بنجلشان را با دهها برابر قیمت و با هزار منت میخرم. اگر

 

 قبول ندارید سری به مراکز خرید شرکتهای یزرگ دولتی بزنید. برای شما که همه

 

 درها باز است و جایتان بر فراز سر ما. کشورهایی که دیروز سرانشان افتخارشان

 

 گدایی رهبر این مملکت بود امروز هنگام ورود ما به کشورشان ما را از گیت

 

 تروریست ها و مظنونین عبور میدهند و فخر آسمانخراشها و رونق اقتصادیشان را

 

 میفروشند... و اما ایمانی که در قلبهایمان داشتیم... میدانید با آن چه کردید؟ شاید اگر

 

 این خاک را خاکستر کرده بودید اما با صداقت به همانی راهی که میگفتید راه معصوم

 

 است میرفتید اینقدر درد بر دل نداشتیم. شما به جایی ضربه زدید که ادعای احیایش را

 

 داشتید و دارید. به ایمان ما، به اعتقاد ما و نسلهای بعد از ما. و این که امروز کوهی از

 

 پرسش بی پاسخ چون موریانه همین اعتقاد اندک باقیماده را میخورد و ما را در خلایی

 

 وحشتناک قرار میدهد.... کاش میفهمیدید چه میگویم. آخر با شما بوده ام. شما در

 

 فضایی امن و محدود با دغدغه هایی اندک و کتابهایی که بوی کهنگیشان را هرگز حس

 

 نمیکنید زندگی میکنید. دنیای شما و نگاهتان را خوب میفهمم... اما شیخ پایه های آن

 

 کاخ کذایی ویران است.. بیدار شو و اگر میخواهی کاری کنی گوهر پاک دین را

 

  برهان... هر چند که تصوری بعید و هزار بعید است...

 

              پنجشنبه 23 فروردین ماه سال 1386 ساعت :11:45 PM

           

             

نظرات 42 + ارسال نظر
حسام جمعه 31 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 01:33 ق.ظ http://adyaneebrahimi.blogfa.com

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه
درباره تفاوت نبوت در یهود و مسیحیت پرسیده بودید راستش درست سوالتون رو متوجه نشدم چون اول مقاله نبوت مسیحی نوشته بودم که این دو تفاوت چندانی ندارند در نبوت: شاید هم منظورتون تفاوت اسلام با این دو بوده اگه زحمتی نیست سوالتون رو یه بار دیگه واضح تر بنویسید
راستی درباره فیلم اخراجی ها : فیام تاثیرگذاریه ولی می شه قوی تر هم ساخت....موفق باشید
در پناه خدا

ساحل جمعه 31 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 11:13 ق.ظ http://sahel-oftadeh.blogsky.com

تو امید دل بی بال و پرم میدانی
زده امروز هوایت به سرم میدانی؟

محمدعلی(ایران اسلام) جمعه 31 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 03:21 ب.ظ http://iranislam.parsiblog.com

سلام
خوشحالم که اولین نفری هستم که نظر میدم چون قبل از من نظرها انگار مرتبط نیستند.

به نظرم این دوست گرامی فکر میکنند که همه چیز باید توسط قشر روحانیت اصلاح شود. پس بقیه ی مردم چه کردند؟ نمیشود در حکومت امیرالمومنین بود و به فرامین ایشان گوش نداد و توقع معجزه داشت. آن از امیر مومنان.. روحانیون ما که انگشت کوچک حضرت هم نیستند!

ضمن اینکه احترام به روحانیت امری واجب است اما انسان باید هشیار باشد. دینتان نباید به چشمتان باشد که اگر دیدید یک روحانی با لباس روحانیت کاری خلاف شرع انجام داد قشر روحانیت را محکوم کنید. در تمام لباسها مخلص و مزدور یافت میشود و چقدر بدبخت هستند آنهایی که با دیدن یک صحنه از این جماعت میبرند و دنیا و آخرت خویش را به باد میدهند.
کم نیستند امثال.... بماند!!

آقا شرمنده پر حرفی کردم.
یا علی
به روزم

این مطلب عنوان ندارد!

مهاجر جمعه 31 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 06:21 ب.ظ http://www.dolatabadie.persianblog.com

سلام با مرام.
بعید نیست...
همین!!!

سعید شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:05 ق.ظ http://ardebeel.blogfa.com/post-65.aspx

سلام دوست عزیز
یک نگاهی به تاریخ ایران در دوران عباسی نشان می دهد آنان چه قدر بر حوزه ی امروز و مسائل اختلاف انگیز در بین مردم و فرهنگ غنی ایران داشته و باعث ایجاد گشادی در ورود فرهنگ بیگانه نشان می دهد .
چه قدر در علوم فقهی این اعراب اخبار وارد کرده اند

میرناصر بوذری شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:59 ق.ظ http://www.imamalkhalgh. blogfa.com

سلام

وبلاگ انتظار سبز با

7 سوال و اندیشه

به روز و منتظر حضور و نظر شما است

میرناصربوذری شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 09:01 ق.ظ

انتظار سبز

http://www.imamalkhalgh.blogfa.com/

حسام شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:07 ب.ظ http://adyaneebrahimi.blogfa.com

آقا سلام جواب سوالتون:
بعید می دونم تحقیقی در این باره از طرف اهل کتاب شده باشه چون معمولآ مسیحیان ویهودیان از منظر درون دینی کمتر به این مساله می پردازند چون اصولا یا از آن مطلع نیستند یا به این تفاوت توجه نمی کنند...و اگر از دید یک مسلمان بخوام بگم: "مساله تحریف" باعث این اختلاف است.
ممنون که لطف کردین تشریف آوردید...در پناه خدا

عاشق شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:10 ب.ظ http://yahazratemasoome.blogfa.com

وای بر این روزگار!
انگار مردم یادشون رفته همین نونی که می خورن به برکت روحانی های جامعه است...
اگر همین طلبه ها نبودند دیگه ایرانی نبود...
به امید ظهور مهدی

بی نشان یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 02:01 ق.ظ http://ww.pool.com

آخه آشیخ ما چی بگیم؟ما که نبودیم ببینیم چی بود و چی شد..............................

پیچک سر به هوا یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:01 ب.ظ http://pichakesarbehava.blogfa.com

با سلام و عرض ادب
جناب طلبۀ امروزی،من نه شما رو می شناسم و نه این جنابی که این مطالبو ازش نقل کردین،ولی خوندن این پست باعث شد یه کامنت جدی بذارم،جدی تر از چن جملۀ تبلیغاتی یا احوال پرسی یه خالی که این روزا تو کامنتا خیلی زیاد دیده می شه...
در این که انقلاب یه امری بوده که همه دست به هم دادنو انجام گرفت شکی نیست،اینی که روحانیت و یا قشر خاصی اینو به حساب خودش بذاره اصن واقعی نیس...
دربارۀ رفتار پس از انقلاب هم مطلبی رو بگم و اون این که بعد از انقلاب یه قشری اومدن سر کار که خالی از اشکال و نقص نبودن... بخشی از این آدما شناختی از اسلام و دقایق ش نداشتن،شایدم بشه گفت تقصیری هم نداشتن،چون تمام عمرشونو صرف مبارزه کرده بودنو مطالعه شون خیلی محدود بوده،گرچه من این عذرو مسخره می دونم،اما به هر حال رژیم عوض شد و این آدمای مبارز انقلابی سر کار اومدن،شناخت دقیق و معرفت شناسانه از اسلام هم که ندارن،پس سلیقۀ خودشونو اعمال می کردن و اسم شو اسلام می ذاشتن،نه این که فیلم بیاناااا،باور داشتن که اونی که فک می کنن اسلامه،در حالی که سلیقۀ شخصی شون بوده و هیچ ربطی به اسلام نداشه،آدمای مطرحی از این دست داشتیمو داریم که قصد اسم آوردن ندارم...اینا یه جور انحراف تو مسیر انقلاب پیش آوردن،مصیبت اون جاس که اصنم نمی رن مطالعه کنن و ... و مصیبت بالاتر اون که دیگه اون قد کتو کلفت شده بودن که کسی به خودش جرأت نمی داد به شون بتوپه و...

پیچک سر به هوا یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:17 ب.ظ http://pichakesarbehava.blogfa.com

البته این گروه هایی که دارم اسم می آرم گروه های مدیریتی ن هاااا،من با مردم کاری ندارم،این مدیرانی که تو این سال ها سبب انحراف هایی شده نو دارم اسم می آرم...
گروه دوم مدیرانی که به این مسیر انقلاب ضربه زدنو تو مسیر پیش رفت انقلاب انحراف ایجاد کردن،مدیرایی بودنو هستن که اسلام رو می شناسن و به ظرایف و دقایق ش آشنان،اما تأسف اون جاس که مدیر نبودن،نتیجه ش این شد که کسای دیگه ای کارو از دست اینا در آوردن،برای اینا متأسف م و برای اونایی که این جماعتو به کار گرفتن متأسف تر،عقاب سختی در انتظارشونه،خدا مو رو از ماست می کشه بیرون،اما این واسه ما مملکت نشد،...
یه گروه سومی از مدیران رو هم تجربه کردیم که اینا دیگه آخر مصیبت بوده نو هستن،اون مدیرانی که هم اسلام رو خوب شناختن و باهاش آشنا بودن و هم مدیریت حالیشون بوده بلدیت داشتن، آآآآآمااااااااا... صندلی یه قرمزو میز ریاستو...
مزه کرده زیر زبون شونو...
اینا هم چنان ضربه ای به مسیر پیش رفت انقلاب اسلامی زدن که جبران ش خیلی سخته...
.
.
نتیجۀ این ریخت مدیریت این سه گروه وضعیت کنونی یه ایران رو رقم زده...البته من منکر خدمات و فعالیت های درخشان اون طیف از مدیریت خالص و ناب نبوده و نیستم،واسه همینه که نمی گم کن فیکون شده،می گم تو مسیر انحراف هایی ایجاد شده، قبول کنیم که نخاله جماعت ضربه های قابل توجهی به این مسیر انقلابی زده ن....
حالا این چیزی که نصیب نسل امروز مون شده این مملکته که حاصل این سه دهه مدیریته...حالا اینو می شه به حساب مدیریت اسلامی و انقلابی گذاشت؟؟!
اسلام این نبوده که بعضن اجرا شده،اینا بد عمل کردن چه ربطی به اسلام و نظام حکومتی یه اسلام داره؟؟!!!!
حرف زیاده ولی کامنت و این چیزا ظرفیت پرداخت عمیق به چنین مسأله ای رو نداره...ولی سوژۀ عمیقو نابی یه واسه فکر و تدبیر و اندیشه و چالش...
یه چیز مهم دیگه این که همه جا همین جور بوده،شدتو ضعف داشته ولی همه جا از این طیف مدیران،البته با توجه به آرمان ها و اصول قانون اساسی و آرمانی یه همون کشور،از این طیف مدیران بوده و خواهد بود،ولی خب این جا چون خاور میانه س،چون این سیستم دشمنای قدری داره،و چون شعار ش شعاری دینی بوده،حساسیت ها خیلی جدی تر بوده و خواهد بود...
.
.
.
یا رب نظر تو برنگردد

محمدی یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:33 ب.ظ http://mobashsherat.persianblog.com/

سلام
یاشیخ
۱- بحران هویت این شخص وغرق در افکار غرب ومغلوب تبلیغ خوش رنگان تلخ مزه
۲- دور شدن روحانیت از مردم وضعف قدرت استدلال وتحلیل
۳- عدم انعکاس دقیق وبه موقع پیشرفتهای انقلاب ودستاورد های آن
موفق باشید

فرزاد دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:44 ق.ظ http://www.farzad-eghbal.persianblog.com

آری، این چنین بود؛ برادر! همه چیز از یه «صورت بشاش» شروع شد؛ صورتی که رفتار یه کس مثل هزاران کس دیگه رو متواضع و زندگیشو سالم و باصفا نشونم میداد؛ انگار صورت بشاش کار خودشو کرده بود؛ منو مجذوب شخصیت و رفتارش کرده بود.
حالا دیگه سی سالم شده. حالا سعی می کنم یه طلبه لمروزی با نگاه نقادانه به وضع دینی و اجتماعی امروز جامعه ام باشم؛ هر چند حاصل نقد این چند ساله خودم جز شکر خدا که اون صورت بشاش رو برابرم قرار داد هیچ چیز دیگه ایی نیست.
آری، این چنین بود برادر! شروع کردم به سرک کشیدن به کتابهای متفکرین غربی: خوندم «در تاریخ بشر هرگز حتی قبیله ای وجود نداشته که به نوعی دین نداشته باشد»، و فکر نکردم در تاریخ بشر هرگز حتی قبیله ای وجود نداشته که به نوعی آداب و رسوم خرافی و جادویی نداشته باشد. خوندم «دین از قدرتمند ترین عوامل مؤثر تاریخ بشری بوده است.» و نفهمیدم جنگ هم از موثرترین عوامل قدرتمند تاریخ بشری بود. خوندم دین وجه تمایز انسانه و درک نکردم دین حقیقتاً وجه تمایز انسانه: تمایز انسان از انسان.(من میرم بهشت، تو برو به جهنم!)
آری، این چنین بود برادر؛ من دیگه فهمیده بودم «دین به چه درد آدم می خوره؟»؛ دیگه اینکه درد آدم چی یه که دین به اون بخوره یا نه واسم مهم نبود؟ میخاستم چیکار ماهیت این دارو رو که مسکنه یا درمان کننده واقعی بدونم؛ به من چه این دارو عوارض جانبیش چی یه. من به ارضاء نفسم رسیده بودم؛ آرامشی که تا وقتی از محوطه کوچیک فکرم خارج نشم حتی خدا هم نمی تونه ازم بگیرش. اصل برای من «خوشبختی همه جانبه» بود؛ اون هم با سانسور یا محدود کردن همه جوانب.
آری، برادر! توی این دوران چیزهای جالبی هم دیدم: عارفانی که توی بیابون دنبال توکل بودن؛ امام زمان هایی که توی شهر دستگیر می شدن ( احتمالا توسط کسایی که از طرف خود امام زمان واقعی واقعی واقعی مسئول جمع آوری اینجور آدم بودن) و پیامبرهایی که در حیاط خلوت تیمارستان ها با جبرئیل خودشون عاشقانه گفتگو می کردن. آری، این چنین بود برادر؛ زباله ها رو رها کردیم و به دنبال مگس ها دویدیم.

محمدعلی(ایران اسلام) دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:39 ب.ظ http://iranislam.parsiblog.com

سلام

به روزم

یا علی

یک حرف بس است!

ریحانه سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:46 ق.ظ http://etre-zohoor.blogsky.com

به نام خدا
سلام
میلاد معطر تجسم عینی عشق و ایثار، تبلور صداقت و پاکی، مدینه سبز مهربانی‌ها، مهد لطیف خوبی‌ها، ولی و پرورنده‌ی نور پروردگار، امانت‌دار امان زمین، امام حسن عسکری علیه‌السلام را به پیشگاه آقا امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف و تمامی شیعیان تبریک عرض می‌کنم.
ضمن تشکر از حضور سبزتون به اطلاع می رساند وبلاگ عطر ظهور با موضوع رجعت آماده دریافت سوالات و نظرات شما دوست عزیز می باشد.
التماس دعا

عاشق سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:25 ب.ظ http://yahzrtemasoome.blogfa.com

سلام
ممنون از تشریف فرماییتون و همچنین از تذکرتون...متوجه زیاد شدن مطالب نبودم...
راستش خانم از این کرامات زیاد دارند...و خود من به خاطر کرامتی که شامل حالم شد وبلاگم رو به نام ایشون زدم...

سید سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 04:02 ب.ظ http://pyambaraazam.parsiblog.com

باسلام
با باشرایط اعدام مرتد بروز هستم

باتشکر

روح الله چهارشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 05:50 ق.ظ http://www.roohollahdamqani.blogfa.com

سلام
وبلاگ خوب ومفیدی است ولی مطالب پیرامون امام زمان (عج)بیشتر بنویس.
کاری کنیم برای ظهور
لطفا این وبلاگ راهم لینک کن

مجتبی جواهریان پنج‌شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 02:59 ق.ظ http://www.mohabateenjaast.persianblog.com

به نام خداوند یگانه
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
مطلب زیبایی نوشتید
وبلاگ محبت هم با موضوعی جدید منتظر حضور سبز شما می باشد.
امیدوارم همیشه موفق باشید
التماس دعا
یا علی
[گل]

محتاج او پنج‌شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 07:29 ب.ظ

با سلام
راستش من نفهمیدم این بنده خدا چه چیز را می خواهند نفی و چه چیز رو میخواهند اثبات کنند. ما در گذشته چه داشتیم و چه نداشتیم و منظورمان اصلاح چه اموری بود. که به نظر ایشان ویرانه ای بود و آباد نشد یا بدتر شد. آخه ایشون خیلی کلی صحبت کردند. و همه مجاهدات و مبارزات قبل از انقلاب و رشادت ها و شهادت های جوانان این مرز و بوم را در دوران دفاع مقدس نادیده گرفته و زیر سوال برده اند.
کلیه تحولات جهان را در طول دهه های اخیر که لیبرال دموکراسی غرب با به اصطلاح جهانی شدن، در غیاب موازنه قدرت دهه های قبل و تک قطبی شدن جهان و به وجود آوردن دهکده جهانی به قصد تسلط اقتصادی، از راه تحمیل فرهنگ سلطه و با شعار کدخدای این دهکده که " هر که با ما نیست بر ماست." و جنگ تمام عیار سیاسی- اقتصادی- رسانه ای بی سابقه به سبک نوین با کشورها و ملت های آزادیخواه و مستقل را به گردن کل روحانیت و حاکمیت طی این دوران سی ساله انداخته اند.

ساحل پنج‌شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 07:30 ب.ظ http://sahel-oftadeh.blogsky.com

سلام
به نظر من این بنده خدا با این انتقادشون به تمام روحانی ها اهانت کردند و کلا جریان انقلاب رو بردند زیر سوال. و آنطور گفته اند بعد از این سه دهه گویی انقلابی که سه دهه پیش انجام شد، و قرار بود اصلاحاتی رو انجام بده بدتر ویرانگری کرده و اصلا نباید انقلابی صورت می گرفت.

ساحل جمعه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:43 ب.ظ http://sahel-oftadeh.blogsky.com

سلام حاج آقا
خدمت رسیدم بگم به روزم:
پدرم پرسید: امروز چه روزیست؟
گفتم: جمعه!
التماس دعا

حسام جمعه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 06:01 ب.ظ http://adyaneebrahimi.blogfa.com

سلام
وقت بخیر
کم پیدا شدین ؟خلاصه خوشحال می شم که مطلب جدیدم رو مطالعه کنید با عنوان:
"پیامبران و دانشمندان امروز"
منتظر نظرات و سوالات کلیدی شما هستم

بدون مرز شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:08 ق.ظ http://www.imamalkhalgh.blogfa.com

سلام - سوال شما و متن منظور را خواندم تقاضا دارم با تحلیلی از عصر غیبت امام زمان و نقش مشروع روحانیون در زمان غیبت امام معصوم پاسخ این بنده خدا را بدهید که بنده پس از پاسخ شما به شرط حیات خواهم نوشت اگر مصلحت باشد

با آرزوی بهترین عنایات از سوی حضرت صاحب برای شما

وبلاگ انتظار سبز با یک خواب رویایی به روز شد

منتظر حضور و نظر شما هستم - بدون مرز

ساحل شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 06:07 ق.ظ http://sahel-oftadeh.blogsky.com

سلام حاج آقا
شهادت حضرت معصومه (س) رو خدمتتون تسلیت عرض می کنم.
التماس دعا

میرناصر بوذری شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:46 ب.ظ http://www.yaranezuhour.blogfa.com

سلام و وقتتون بخیر

با آرزوی موفقیت روز افزون برای شما

وبلاگ مهر با 4 گل از گلستان مولا امیرالمومنین

علی علیه السلام به روز است و منتظر حضور و نظر شما هستم.

ساحل یکشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 06:57 ب.ظ http://salamkhoda.blogsky.com

سلام
ازتون دعوت می کنم که نامه آیلار کوچولو رو که برای خداش نوشته بخونید.

عرفان یکشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:23 ب.ظ http://ayene83.blogfa.com

سلام
این پست جای بحث زیادی داره.باید بگم که گفته های ایشون بوی توهین می دادن
هر چند که من خودم به شخصه با اکثر گفته های ایشون موافقم.
ولی باید بگم که من هیچ تعصب بی موردی نسبت به هیچ مسئله ای ندارم.
و نزدیک ترین گفته ها را به وافعیت و منطق را برای رسیدن به حقیقت برمیگزینم.
دوستانی که برای شما کامنت گذاشتند به صورت خیلی کلی به قضیه پرداختند، به طوری
که نمی شه از گفته هاشون نتیجه گیری کرد. حداقل امیدوارم که در پست بعدی شما مطلبی
برای قانع شدن پیدا کنم. بازهم تکرار می کنم بیایید به هیچ تعصبی صحبت کنیم . چون فقط در
این صورته که حقیت چهره ای خودش را نشان می دهد.
آقای محمد علی تو کامنت شون گفتند که نویسنده مطلب معتقد است که همه چیز باید به دست
روحانیت اصلاح شود. ولی من همچین چیزی از گفته های ایشون استنباط نکردم.
اما این رو فبول دارید که از 1400 سال پیش هر اتفاق مهمی که تو این مملکت افتاده
توسط روحانیون رهبری شده.که نمونه بارزش همین انقلاب خودمون.گفتند که مردم چی کار کردند؟
خوب معلومه از اونها تبعیت کردند به خیابون ها ریختند شورش کردند، کشته دادن به جبهه ها رفتند
با رشادت تمام شهید شدند.
اما قسمت دوم گفته های این دوست عزیز رو قبول دارم که گفتند که اگر کسی با لباس روحانیت
کاری خلاف شرع انجام داد نباید قشر روحانیت را محکوم کرد.
آقای محمدی هم سه مورد رو ذکر کردند که با بند 2 ش هیچ مشکلی ندارم اما بند 1و3 رو به هیچ عنوان
نمی تونم قبول کنم.
بگذریم.ولی به غیر از مطا لب ذکر شده چند مورد هم تو ذهن من است که هیچ وقت برایم حل نشده
اینکه چرا ما ایرانی ها فکر می کنیم که اعتقادات و باورهای ما درست ترین و بی نقص ترین هستند؟
چرا فکر می کنیم که از همه بیشتر می دانیم؟ بزارید مثالی بزنم. فکر می کنم از جریانات اخیر
یعنی طرح امنیت ملی آگاهید!چرا؟ واقعا چرا؟ اینطور باید باشه. شما کدام کشورمسلمان (توجه کنید
مسلمان نه غیر مسلمان) را سراغ دارید که وضعیت حجابشان مثل ما باشد؟ فقط یکی را نام ببرید
مگر اسلام از عربستان رشد نکرد؟چرا وضعیت حجاب آنها مثل ما نیست؟ باشه قبول عربها آدم نیستند
اما مگر اندونزی، فیلیپین،سوریه ای که سنگش را به سینه میزنیم، لبنان و... مسلمان ندارند و نیستند؟
چرا آنجا به قول شما بد حجاب با حجاب کنار هم به خوبی می توانند زندگی کنند و فاسد هم نشوند؟
مگر می شود که حجاب را به زور رعایت کرد؟ به خدا از نظر من مسلمان واقعی اینها هستند
در شرایطی که هم می توانند خوب را انتخاب کنند هم بد را. غیر از این هم نیست. انسان زمانی به رشد
معنوی می رسدکه قدرت انتخاب داشته باشد. نه اینکه چیزی را به زور چماق(حتی خوب) بخواهند به او بدهند
بگذریم حرف زیاد است. اگه بحث پیش رفت بیشتر حرف می زنیم.
یا حق

بدون مرز یکشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:37 ب.ظ http://www.imamalkhalgh.blogfa.com

سلام از آقای طلبه امروزی سوال دارم که چرا در حالیکه پزشکان که طبیب جسم هستند به وقت بیماری همکار به درمان یکدیگر می پردازند ولی برخی طبیبان روح به وقت بیمار و کسالت همراه و همفکر سابق به تخریب و تحبیس او می پردازند؟

میرناصر بوذری یکشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:31 ب.ظ http://www.yaranezuhour.blogfa.com

سلام - با تشکر از حضورتون در وبلاگ مهر

عرض می کنم که امروز به وبلاگ جناب محمد علی ابطحی رفتم و ایشان یادداشتی بر آخرین سخن جناب کدیور در منزل جناب نوری داشتند و من خواندم و سوالی هم از ایشان پرسیدم که رفته برای تائید ایشان و فعلا تقاضا دارم که متن اصل یادداشت سید اهل مشهد را مرور نمائید. تا بعد حدا نگهدارتون.

http://www.webneveshteha.com/

کبوتر بین الحرمین دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:38 ق.ظ http://nodbe-feragh.persianblog.com

سلام حتما نظرم رو با تامل می گم_ . _ . _ . _ . _ . _ _ . _ . _ . _ . _ . _ _ . _ . _ . _ . _ . _ _ . _ . _ . _ . _ . _

مولا جان ما تمرین کرده ایم . هرچند گروهی از ما خسته شده ایم و گاهی کلامی از سر گلایه می گوئیم . اما مولا جان اگر شما بیائید خوشحال خواهیم بود و سر از پا نمی شناسیم . مولا جان سعی می کنیم تا زمینه سازان ظهورت باشیم . . .
_ . _ . _ . _ . _ . _ _ . _ . _ . _ . _ . _ _ . _ . _ . _ . _ . _ _ . _ . _ . _ . _ . _

دولت عاشقی با مطلبی پیرامون سیر رفتار شیعیان در تاریخ به روز شد . منتظر قدومتان

محمدعلی(ایران اسلام) سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:17 ق.ظ http://iranislam.parsiblog.com

سلام

به روز نمیکنید؟؟
به روزم

یا علی

السلام علیک یا اباعبدالله!

[ بدون نام ] چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:21 ب.ظ

با سلام .... والله من خودمو در جایگاهی نمی بینم که جواب قانع کننده ای بدم ....

[ بدون نام ] چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:22 ب.ظ http://yosof.parsiblog.com

با سلام .... والله من خودمو در جایگاهی نمی بینم که جواب قانع کننده ای بدم ....

ساحل پنج‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 07:17 ق.ظ http://sahel-oftadeh.blogsky.com

سلام
به روزم:
لبخند امام یا قهر امام؟

ع.نوید پنج‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:46 ق.ظ http://mohtadin.blogfa.com

بسمه تعالی
یادواره یاس فاطمی
25مین سالگرد اسارت جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان.
با حضور برادر حمید داود آبادی وجمع کثیری از همرزمان حاج احمد متوسلیان.
زمان:14تیرماه 1386 همزمان با ولادت حضرت زهرا(س).
از تمامی عاشقان منتظران حاج احمد هم جهت شرکت در این مراسم دعوت می شود.ضمناَ به کلیه بازدیدکنندگان از وبلاگ ثارالله27 هم بهع مناسبت تقارن یادواره با ولادت حضرت زهرا وامام خمینی جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
جهت آشنایی با حاج احمد متوسلیان به آدرس:http://www.isar27.blogfa.com/ مراجعه نمایید.به همه دوستانتون هم ای نخبر رو ابلاغ نمایید.
به امید آزادی تمامی اسرای مسلمان و شیعه دربند رژیم اشغالگر قدس وکفار

بدون مرز پنج‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:14 ق.ظ http://www.imamalkhalgh. blogfa.com

سلام و وقت تون بخیر

دست مدد علی و وارث او مهدی

علیهما السلام بر سر شما مستدام باد

وبلاگ انتظار سبز با یک صحنه و سه راوی

به روز شد و منتظر حضور و نظر شماست - بدون مرز

حوصله پنج‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:47 ب.ظ http://soup.blogsky.com

علیک سلام
مشکل اصلی این عبد خدا اینه که به همه چیز مطلق نگاه کرده و یه مقدار هم شتابزده قضاوت کرده.!!!!!!!

حسام پنج‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:14 ب.ظ http://adyaneebrahimi.blogfa.com

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه...ممنون که سر زدین پاسختون هم اگه خدا بخواد در اولین فرصت عرض می کنم
از شما دعوت می کنم که به وبلاگ ادیان ابراهیمی که با مطلب "معرفی عهد عتیق" آپ شده هم سری بزنید منتظر نظرات شما هستم

مروارید دوشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:29 ب.ظ http://dar-ya.blogfa.com

من با حرفاشون موافقم

ستاره قطبی جمعه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:21 ق.ظ http://www.polestar.blogfa.com/

از قدیم گفتن : حرف یه جا می ره ، ایمان به صد جا !!!!!
واقعا نمی دونم چی بگم .ولی برای این بنده خدا خیلی متاسفم !!!! مگه آدم انقدر گوته بین می شه !!! مثلا دوران خدابیامرز شاه !!!!!!!! ایرانیها خیلی با سرافرازی پیش دولتها ی غربی و شرقی ظاهر می شدند !!!
چی بگم والله !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد